Vítěz byl vyhlášen v prázdné hale ženevského výstaviště.
Již druhý rok po sobě se konalo předávání ocenění evropské Auto roku bez přítomnosti novinářů a ani neodstartovalo ženevský autosalon. Online akce navíc doprovázelo několik technických problémů.
Toyota YarisToyota YarisToyota Yaris
Přesto se ve finále utkalo sedm zajímavých automobilových novinek za uplynulý rok.
Porota 59 novinářů z 22 zemí Evropy vybrala dobře namíchaný mix finalistů. I když sílí snaha prosazovat elektromobily, vyhrála Toyota Yaris čtvrté generace. K vítězství s 266 body pomohl také chytrý trik.
Pomohla sportovní verze
Přestože se Yaris prodává i jako ekologický hybrid s nízkou spotřebou a emisemi, u novinářů rezonovala trochu jiná verze – výkonný třídveřový hot hatch s 1,6litrovým přeplňovaným tříválcem, který má 192 kW (261 koní) a pohon všech kol.
Auto vzniklo hlavně kvůli homologaci na Mistrovství světa v rallye (WRC). Mnozí novináři jej označili za nejzábavnější auto dnešní doby.
I když se jedná o dost odlišnou verzi od městského hybridu, stále je to Yaris ak vítězství pomohl i jeho povedený civilní sourozenec. Ten se kromě Francie začal vyrábět také v českém Kolíně spolu s menším Aygem.
Bez elektrifikace ani na krok
Při vyhlašování výsledků jednotlivých zemí bodově dlouho vedla Cupra Formentor i Škoda Octavia. Na druhém místě nakonec skončil Fiat 500e, a na třetím Cupra Formentor.
Prakticky všech finalistů se již v určité míře dotkla elektrifikace, z nichž Volkswagen ID.3 a nový Fiat 500e jsou již čistě elektrická auta.
O přízeň také bojoval Land Rover Defender vyráběný u Nitry či nový Citroen C4 zaměřený na komfort.
Zajímavostí je, že Toyota Yaris ocenění evropské Auto roku nevyhrála poprvé, opakuje vítězství první generace z roku 2000.
V anketě mezi čtenáři auto.sme by z finalistů vyhrál Land Rover Defender, na druhém místě by skončila Cupra Formentor a na třetím Škoda Octavia.
Evropské Auto roku
- Toyota Yaris
- Fiat 500e
- Cupra Formentor
- Volkswagen ID.3
- Škoda Octavia
- Land Rover Defender
- Citroen C4